Huisdierenschool.nl alternatief voor volle hondenscholen

Door middel van online cursussen van de beste dierenexperts

EDAM – Hondenscholen zitten overvol. Om eigenaren en vooral hun dieren toch te helpen is de Huisdierenschool deze week gelanceerd: laagdrempelige, hoge kwaliteitscursussen online te volgen wanneer het uitkomt.

Sinds de coronacrisis is het aantal huisdieren exceptioneel hard gestegen; sinds 2019 leven er ruim 400.000 katten en honden meer in Nederland*. Daarmee stijgt ook de vraag naar hulp bij opvoeding of bij het oplossen van gedragsproblemen.
*bron: Pet Monitor 2021

Lancering nieuw platform

Femke Pasquino-De Harde zag de vraag naar huisdieren toenemen op Verhuisdieren.nl en las de berichten in de media: ‘Coronapups zijn nu (slecht opgevoede) coronapubers; therapeuten slaan alarm‘ en ‘Grote zorgen bij hondentrainers om coronapups‘.

“Via Verhuisdieren.nl willen we elk dier de beste start bij zijn nieuwe baas geven. Ik voorzag dat het met deze aantallen ondoenlijk zou worden, dus ik wilde met een oplossing komen. Ik bedacht de Huisdierenschool, waar alle huisdiereigenaren 24/7 terecht kunnen voor cursussen over gedragsproblemen, gezondheid van en activiteiten met hun dier.

USP’s de Huisdierenschool:

• Verzamelplatform van met zorg geselecteerde dierenexperts en dus kwaliteit gegarandeerd
  • Hoogwaardig videomateriaal dat prettig kijkt, nuttige en waardevolle tips bevat
  • Betaalbaar (online cursus va €19,- vs live consult €80-€150)
  • Volgen vanuit huis en wanneer het uitkomt

Waarom de Huisdierenschool?

Wij gunnen mens en dier het geluk dat je kunt ervaren als je elkaar echt begrijpt. Daarom bieden we cursussen aan in drie categorieën:

• Samen leren – met onder andere Hondentaal begrijpen en Verlatingsangst
  • Samen bewegen – met onder andere Hersenwerk en Yoga met je hond
  • Samen gezond – een gezondheidscheck hond of kat door tv-dierenarts Piet Hellemans

Feestelijke lancering

Iedereen die een dier via Verhuisdieren.nl adopteert, krijgt gratis toegang tot de cursussen Goede start met je hond of Goede start met je kat. Omdat we ook alle andere baasjes willen helpen de relatie met hun dier te verdiepen, is elke eerste cursus in de maand januari met 50% korting te volgen. Gebruik hiervoor de kortingscode HDS2022 (geldig tot en met 31 januari 2022).